fredag 19 oktober 2007

Nyårsvalpar?



Snygga Breaker som vi ska para Mini med nästa helg - Ägare Kristina Bertilsson, Söderbärke.
Å Ni måste hålla med om att denhär hanen är alldeles underbar! Han ger jättesnygga barn och är verkligen en trevlig hund efter det man hört. JAg ser verkligen fram i mot att få små ulltottar efter honom och Mini.
Det blir valpar runt nyår om dethär tar sig. Det blir till att be grannarna ovanpå inte ha någon högljudd fest, dra för lite gardiner och titta på TV med högre ljud än vanligt då om hon skulle få för sig att valpa när de smäller. Tur de inte är rädd för smällarna ute. De kan bli lite misstänksamma om vi kollar i alla fönster såklart men annars brukar de inte reagera nämnvärt.
I helgen vet jag inte alls vad ja skall göra. Jag min svärmor och Lina med ezy ska ev träna hundar i Bodarnas ridhus men det vettetusan om nu inte Asia luktar löptik ochmed med att hon bor så nära Mini och jag vill ju inte störa Nemo. Dessutom är Asia inte så ÖVERDRIVET road av agility hon gillar inte att hoppa lika mycket som Mini och hon kan ju inte följa med.
Aja..vi får se vad som händer.

Har mejlat Lärnia i Hedemora och frågat om lärlingsplats som frisör!! Det fanns tydligen i andra delar av sverige. Hoppas de svarar. Ringer de i veckan annars.
Sambon ska ev också hoppa på nån utbildning där.

Inga kommentarer: