måndag 1 oktober 2007

Föreldrargruppen i går...

Älskade Älskade älskade gullunge........

...var jätterolig! Linnea är en sån sötapa- Hon flörtade med alla och minst tre sa speciellt till henne "men vad SÖT" hon är...ja mamma hade ju klätt upp sin lilla tös med ny klänning o huckle så de blev väl lika förtrollade över henne som jag kankse haha. :-P nej men guuud va lätt de är att bli stolt över sitt barn. Hon Busade o var så glad och pratsam med alla lilla snuttisen så det var bara att le åt det.

Jag drömmer vidare om mitt yrke jag vill ha. Funderar på vägar att nå frisördrömmen. Jag har en ide. :-) Jag ska få loss lite pengar ev senare när Mormor o Morfar säljer sin stradtomt. Enligt dem så skulle det "kankse bli lite över till mig också" Så här sitter jag och hoppas. Men vet ju inte men jag hoppas såklart. Kankse kan det räcka till en utbildning?
Sen så tänkte jag satsa på nått vanligt jobb nu så länge typ söka butiksjobb eller nått så man har en anställning i ryggen att ta lån på sen för en frisörutbildning är ju inte studiemedel berättigande så jag får väl ta lån från banken att betala hyra och mat för då. Men det får bli en senare fråga.

Tänk att ha ett JOBB att gå till varje dag. Ett frisörjobb där man varje dag får träffa massa människor och se vad som skulle passa just DEM. Med färg form mm. Kreativt! :-)

Linnea busar i hallen nu. Hon står högt på knä i mot sin leklåda och i mot blöjpaketet jag inte hunnit bära in på toa än. Haha hon är så söt och duktig.

NU HAR JAG HITTAT BATTERILADDAREN!
/Hanna

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Hanna,
Åh så söt liten tjej du har. Själv har jag nyss fått veta att jag ska bli mormor i maj :0) Har inte vant mig med tanken än..men roligt är det.
Vi hörs,
Hälsningar Ingela.